Retur & Reklamation - FRÖJD AF SVERIGE
5303
page-template-default,page,page-id-5303,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4,vc_responsive,elementor-default

 RETUR & REKLAMATION

 Hos Fröjd af Sverige är det alltid enkelt att returnera, oavsett om du vill byta,
 om du ångrar ditt köp eller om du vill reklamera en vara.
 Har du frågor, kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig!

 ÖPPET KÖP

 Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att varorna mottagits. 
 Du kan i lugn och ro känna efter hemma om du är nöjd med dina varor.
 Ångerrätten vid öppet köp gäller endast om produkten returneras i originalförpackning
 med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick.
 Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas.
 Vid ångerrätt av hela ordern återbetalas hela köpet exklusive eventuella fraktavgifter.
 Vid ångerrätt av delar av ordern återbetalas du för varan du returnerar.
 Du står själv för din returfrakt tillbaka till oss.

 

 BYTE

 Om du önskar byta din vara ber vi dig returnera varan och lägga en ny beställning.
 Vid byte står du själv för din returfrakt tillbaka till oss.

 

REKLAMATION

 Om Din vara är skadad, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår
 kundservice via mail: webshop@frojdafsverige.se, omedelbart så att vi kan åtgärda felet.

 Felaktig eller skadad vara ska reklameras senast inom 5 dagar efter mottagandet.
 I mailet skriver du ditt ordernummer, anledning till reklamationen samt bifogar bild,
 både på varan du önskar reklamera samt på emballaget.

 Släng varken emballage eller skadat gods förrän vi på Fröjd sagt att det är ok att slänga
 då fraktbolagen ibland kräver in emballage samt skadat gods för att hantera ärendet.

 Vid retur av en reklamerad vara står vi givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara.
 Varan ska återsändas väl emballerad och i sin originalförpackning.

 Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig.
 Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner.
 Enligt Konsumentköplagen har Du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att Du har tagit emot varan.

 Fröjd tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt.

 


 Om du vill skicka dina varor på egen hand till oss är det nedan adress som gäller.

 Returadress:

 Fröjd af Sverige
 Såggatan 3
 28341 OSBY

 

 RETUR AV BESTÄLLNINGSVAROR

 Vid returer av beställningsvaror då vi tagit hem en produkt enkom för Dig gäller öppet köp.
 Dock är det viktigt att notera att hemtagningskostnaden från leverantören och vidare frakten till Dig,
 kommer att faktureras dig, om Du ångrar Ditt köp.
 Returkostnaden till Fröjd ansvarar Du som kund också för.
 Detta är viktigt att tänka på vid beställning av möbler från oss, då frakten kan vara dyr vid tunga och skrymmande varor.