Köpvillkor – Fröjd af Sverige
5305
page-template-default,page,page-id-5305,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive,elementor-default

KÖPVILLKOR FRÖJD AF SVERIGE AB 556527-2837

Vår målsättning är att ge dig som kund en trygg och professionell service.
 Nedan följer våra köpvillkor. Vid frågor och synpunkter kontakta gärna vår kundservice.

 

PRIS

Samtliga priser är angivna i sek inkl 25% moms.
 Fröjd förbehåller sig rätten av att genomföra prisändringar
 och reserverar sig för eventuella feltryck samt slutförsäljning.

 

ÅLDERSGRÄNS

För att få handla i vår webbutik krävs att du innehar
 en ålder på 18 år.
 Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.

 

BESTÄLLNING

Det finns inget minsta beställningsvärde. Alla beställningar är välkomna.

En beställning är genomförd när du erhållit en e-postad orderbekräftelse.
 Orderbekräftelsen genereras automatisk vilket kan medföra ev. Fel i ex lagersaldo, leveranstid eller liknande.
 Vid reserverar oss för avvikelser avseende orderbekräftelsen vilket innebär att Fröjd förbehåller sig rätten att korrigera detta i efterhand.
 Om en vara ej kan levereras kontaktas du direkt via e-mail eller telefon.

Under kategorin inkommande kan du se varor som är på väg in till butiken,
 det är varor som tillfälligt är slut eller som vi beställt och på väg in till oss.
 Under varje produkt ser du beräknad leveranstid.
 I den här kategorin kan du förköpa en vara.
 Du lägger din beställning som vanligt och så snart vi har fått in varan/varorna i butiken så skickas dessa till dig.
 I samband med att vi skickar varorna aktiveras din faktura om du väljer att
 betala med kort kommer pengarna att dras i samband med din beställning.
 Om du i ett och samma köp väljer varor som både finns hemma i lager och varor som är förköp skickas alla varor till dig när samtliga är i lager. Om du önskar delad leverans, ber vi dig lägga två beställningar; en på de varor som finns i lager och en på de varor som förköpes.

Avbeställning av en order kan göras till vår kundservice ända fram till dess att varan har skickats.

Om produkten i leveranstiden anges som beställningsvara, innebär detta att vi inte har produkten i lager.
 Vi tar då hem produkten enkom för dig då du gör din beställning.
 Leveranstiden varierar mellan olika produkter och vi meddelar dig info ang leveranstid per mail eller telefon.

 

LEVERANSTID

Normal leveranstid från fröjd af sverige är 2-7 arbetsdagar, möbler levereras 3-8 arbetsdagar.
 Vid hög belastning, såsom vid en kampanj, rea eller liknande kan leveranstiden förlängas något.

Vi reserverar oss för fel i lagersaldo och ibland kan det hända att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad.

Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad.
 Det skickas då ett mail till dig inom 5 dagar med information om ny leveranstid.

 

FRAKTSÄTT

Inom sverige skickar FRÖJD AF SVERIGE dina varor med schenker eller fraktus (DSV).
Alla leveranser till ombud sms aviseras, var därför noggrann när du anger ditt mobilnummmer.

När du fått en avisering via sms, brev eller via e-post finns ditt paket att hämtas ut hos anvisat ombud. Ta med dig sändningsnumret, ev. Pin-kod samt din legitimation.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar därefter skickas paket tillbaka till fröjd af sverige,
 läs mer om detta under outlösta paket nedan.

 

FRAKTPRIS

Detaljer/små paket till ombud 79 kr
Vykort 10kr 
Möbler : Frakten specificeras på varje enskild möbel.
 Skulle du handla flera möbler, kommer fraktpriset justeras efterhand.

 

OUTLÖSTA PAKET

Fröjd af sverige debiterar 400 kr för outlösta paket för att täcka våra frakt- och/eller expedieringskostnader.
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

 

BETALNINGSVILLKOR

Hos FRÖJD AF SVERIGE kan du alltid känna att du betalar tryggt, enkelt & säkert!
 Du kan välja att betala med faktura, konto, delbetalning, kort samt med din internetbank via klarna checkout.

 

ATT HANDLA HOS FRÖJD AF SVERIGE ÄR ENKELT & SMIDIGT

Första gången du handlar via klarna måste du knappa in alla dina uppgifter, 
därefter känner klarna igen dig (oavsett om du handlat hos fröjd tidigare eller i en annan shop som har klarna checkout). 
Vid nästa köp i kassan knappar du bara in din e-post och din postkod och automatiskt fyller klarna i dina uppgifter i kassan.

 

 

Ditt köp genomförs tryggt och säkert hos Fröjd af sverige. 

 

Vårt fokus är att du ska känna dig trygg och säker när du handlar hos fröjd. 
Det betyder bland annat att du alltid får dina varor först och betalar sen – oavsett vilket betalningssätt du väljer. 
När du genomför ett köp hos fröjd skapas automatiskt en faktura (utan avgift) hos klarna. 
Om du inte vill betala med faktura, väljer du ett annat betalalternativ som passar dig; delbetalning (klarna konto), kortbetalning eller direktbetalning.

 

 

FAKTURA

 

Fakturan skickas till dig efter du mottagit dna varor. Har du tagit emot dina varor men saknar fakturan ber vi dig kontakta klarnas kundservice  +46 (0)8 – 120 120 10, 
så skickar klarna en ny faktura. Du har automatiskt 14 dagar på dig att betala från det att varorna skickas från fröjd.
 Du kan logga in på klarnas hemsida och fylla i fakturans ocr- / fakturanummer och ditt personnummer för mer info.

 

 

Delbetalning

 

Med klarna delbetalning väljer du själv hur mycket du betalar varje månad. 
Har du handlat i flera olika butiker med klarna delbetalning/klarna konto samlas dina köp på en och samma faktura. 
Du får hemskickat ett kontoavtal, därefter skickas sedan din första faktura till dig. Den betalar du i slutet av nästkommande månad, ex. 
Handla i januari, betala i slutet av februari. Därefter kommer dina kommande fakturor med betalningsvillkor i slutet av varje månad. 
Du kan själv styra hur mycket du vill betala på din faktura. På din kontofaktura vid raden ”betala lägst” hittar du vilket belopp du som lägst kan betala. 
Skulle du vilja betala hela beloppet på en gång går det alldeles utmärkt. Då avslutas ditt konto automatiskt hos klarna.

 

 

Klarna konto

 

Med klarna konto samlar du alla dina köp på en enda samlingsfaktura. 
Den första kontofakturan skickas till dig via post månaden efter du lagt ditt köp. Kommande kontofakturor skickas alltid i mitten av månaden med ett förfallodatum i slutet mellan den 28e och den 30e. 
Med klarna konto kan du även delbetala dina köp på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. I klarna konto ingår även våra kampanjer (t.ex. “köp nu – betala i februari”). 
Genom att välja en kampanj kan du skjuta upp din betalning och sedan betala hela beloppet när du tar emot fakturan för den månaden du valt.

Alla kampanjer är helt räntefria och den enda kostnad som tillkommer vid detta alternativ är en avgift om 29,00 sek

Bestämmer du dig för att returnera hela eller delar av din beställning ska du självklart inte betala för dessa varor. 
Genom att logga in på klarnas hemsida kan du flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar, så att fröjd af sverige hinner ta emot returen och registrera den. 
Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. Du loggar in genom att fylla i ditt ocr- / fakturanummer och personnummer.
 Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta klarnas kundservice +46 (0)8 – 120 120 10, så hjälper de vidare.

 

 

Kortbetalning

 

Du kan även välja att betala med kortbetalning via klarna checkout. Du kan välja mellan visa och mastercard.

Direktbetalning/internetbank

Direktbetalning är ett betalningsalternativ där du som kund skickas till din banks inloggningssida. Här krävs verifiering på sedvanligt sätt. 
Uppgifter om betalningsmottagare och belopp är redan ifyllda och du väljer bara vilket konto för att genomföra betalningen och godkänner sedan denna. 
Direktbetalning fungerar för dig som har internetbank hos handelsbanken, nordea, seb eller swedbank.

 

 

SEKRETESS, SÄKERHET & PERSONUPPGIFTER

 

När du genomför din beställning hos fröjd uppger du dina personuppgifter, vilka innefattar namn, adress och telefonnummer. 
Vid registrering av dina personuppgifter och beställningen godkänner du samtidigt 
att fröjd lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja vårt åtagandet som vi har gentemot dig. 
Fröjd kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. 
Fröjd dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Enligt personuppgiftslagen (pul) har du rätt att erhålla de uppgifter som fröjd har registrerat om dig som kund. 
Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att denna rättas eller tas bort. 
Kontakta oss i så fall via e-post: webshop@frojdafsverige.se

 

 

RETUR & REKLAMATION

 

Hos fröjd af sverige är det alltid enkelt att returnera, oavsett om du vill byta,
 om du ångrar ditt köp eller om du vill reklamera en vara.
 Har du frågor, kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig!

 

 

ÖPPET KÖP

 

Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att varorna mottagits.
 Du kan i lugn och ro känna efter hemma om du är nöjd med dina varor.
 Ångerrätten vid öppet köp gäller endast om produkten returneras i originalförpackning
 med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick.
 Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas.
 Vid ångerrätt av hela ordern återbetalas hela köpet exklusive eventuella fraktavgifter.
 Vid ångerrätt av delar av ordern återbetalas du för varan du returnerar.
 Du står själv för din returfrakt tillbaka till oss.

 

 

BYTE

 

Om du önskar byta din vara ber vi dig returnera varan och lägga en ny beställning.
 Vid byte står du själv för din returfrakt tillbaka till oss.

 

 

REKLAMATION

 

Om din vara är skadad, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår
 kundservice via mail: webshop@frojdafsverige.se, omedelbart så att vi kan åtgärda felet.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras senast inom 5 dagar efter mottagandet.
 I mailet skriver du ditt ordernummer, anledning till reklamationen samt bifogar bild,
 både på varan du önskar reklamera samt på emballaget.

Släng varken emballage eller skadat gods förrän vi på fröjd sagt att det är ok att slänga
 då fraktbolagen ibland kräver in emballage samt skadat gods för att hantera ärendet.

Vid retur av en reklamerad vara står vi givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara.
 Varan ska återsändas väl emballerad och i sin originalförpackning.

Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig.
 Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner.
 Enligt konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan.

Fröjd tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt.

Om du vill skicka dina varor på egen hand till oss är det nedan adress som gäller.

 

 

Returadress:

 

Fröjd af sverige
 såggatan 3
 28341 osby

 

 

Retur av beställningsvaror

 

Vid returer av beställningsvaror då vi tagit hem en produkt enkom för dig gäller öppet köp.
 Dock är det viktigt att notera att hemtagningskostnaden från leverantören och vidare frakten till dig,
 kommer att faktureras dig, om du ångrar ditt köp.
 Returkostnaden till fröjd ansvarar du som kund också för.
 Detta är viktigt att tänka på vid beställning av möbler från oss, då frakten kan vara dyr vid tunga och skrymmande varor.

 

 

ORDER FROM OTHER COUNTRIES

 

Delivery is possible for all countries. If you would like delivery to any country other than below, 
please contact us, webshop@frojdafsverige.se, for information about shipping cost. 
If you would like to order furniture or lamps please contact us, before you place your order just to get the right shipping cost.

 

 

PAYMENT DETAILS

 

Possible payment methods for international shipments is online payment (visa, mastercard) and prepayment.

Citizens in the eu always pay swedish vat. Individuals outside the eu do not pay swedish vat. 
All prices at the page that is shown, including swedish vat. (vat will be deducted at checkout shopping cart after selecting the country).

 

 

RESERVATIONER

 

Fröjd förbehåller sig för eventuella fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i sortimentet. 
Alla bilder skall ses som illustrationer, och vi kan ej garantera att varans exakta utseende återges.
 Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller dess färg.
 Angivna storlekar är ungefärliga.
 Storlekarna kan skilja sig åt mellan olika produkter då de flesta av våra produkter är tillverkade för hand.
 Kontakta gärna kundservice, via telefon eller e-post, 
om du är osäker på hur färgerna och nyanserna av våra varor visas så hjälper vi gärna till att förklara på bästa sätt via telefon eller eventuellt med detaljerade bilder.

Fröjd reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

 

 

FORCE MAJEURE

 

Vid force majeure är fröjd befriade från att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om en underlåtenhet har sin grund i sk befriande omständigheter, 
enligt nedan samt om omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter anses vara bl. A myndighets åtgärd eller underlåtenhet, 
nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. 
I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

 

TVIST

 

Vid en eventuell tvist med kund följer fröjd arn:s rekommendationer.

 

Presentinslagning

 

Vi slår gärna in din vara som present, naturligtvis kostnadsfritt. Meddela oss detta när du beställer din vara.

 

Presentkort

 

Presentkort våra presentkort är giltiga 1 år från inköpsdatum. 
Vi sänder presentkort digitalt. Vid nyttjande av presentkort anger du rabattkoden i avsedd ruta i kassan, 
så dras beloppet av från ordervärdet. 
Hela beloppet måste nyttjas vid ett och samma tillfälle. 
Tillgodo för ej nyttjat belopp är ej möjligt.

Webbshop

 Då webbshoppen och den fysiska butiken är olika butiker, kan prisskillnader förekomma.

Kontakta oss

 

 Du är när som helst välkommen att kontakta oss via e-post
 webshop@frojdafsverige.se

 

Företagsinformation

 

Fröjd af Sverige
 Såggatan 3
 283 41 Osby
 Orgnr: 556527-2837

Företaget innehar FA-skattsedel
 www.frojdafsverige.se
 e-post: webshop@frojdafsverige.se